
Μέσα σ’ ένα τοξικό κλίμα, λόγω των πολεμικών συγκρούσεων στη γειτονιά της πατρίδας μας, στο οποίο τα παιδιά μας βρίσκονται αβοήθητα κι απροστάτευτα ψυχολογικά, ο Δήμος Ακανθούς πρόσφερε την Κυριακή 22.6.25 μια όαση χαράς, ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού και δημιουργικών ενασχολήσεων. Τα παιδιά, μαζί με τους γονείς τους, αφού εκκλησιάστηκαν στο Παρεκκλήσι του Χρυσοσώτηρα, πέρασαν από τη γραμματεία, πήραν τα απαραίτητα εφόδια, καπελάκι, τσαντούλα και πρόγευμα, στη συνέχεια εντάχθηκαν σε ομάδες και πήραν μέρος στους 11 σταθμούς που ο καθένας είχε τη δική του θεματική.
Στον εκκλησιασμό επίσημος προσκεκλημένος ήταν ο κ. Γιώργος Λυσαντρίδης Πρόεδρος της ΠΕΠ ο οποίος προσφώνησε τη συγκέντρωση, συγχάρηκε τους διοργανωτές και τους γονείς, για το ενδιαφέρον τους στο στόχο του «δεν ξεχνώ», και ενημέρωσε εν συντομία, τις νέες δράσεις της ΠΕΠ προς όφελος των προσφύγων.
1. Πρώτη δραστηριότητα ήταν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού το οποίο οργάνωσαν τα μέλη του Δημοτικού Οργανισμού Νεολαίας Ακανθούς και το οποίο ενθουσίασε τα παιδιά. Η συνέχεια ήταν συναρπαστική.
2. Τα παιδιά παρακολούθησαν τον αγγειοπλάστη Κοινοτάρχη Ακανθούς κ. Αντρέα Σκουτάρη, που υπερέβαλε εαυτόν μαζί με τη σύζυγό του Χρυστάλλα στο να ευχαριστήσουν τα παιδιά, φτιάχνοντας όμορφα αγγεία στον τροχό, τα οποία χάριζε σ’ αυτά.
3. Με δασκάλα την κα Μαρία Μυλωνά τα παιδιά με τους γονείς τους συναρμολόγησαν ξεχωριστά Ακανθιώτικα τοπία σε πάζλ, που ήταν μια έμμεση επαφή με τις ομορφιές του τόπου τους.
4. Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν την εικόνα του Αγίου Χαραλάμπους κολλώντας σε ειδικό ξύλο από την μια την εικόνα του Αγίου κι από την άλλη μεριά κείμενο για τον Άγιο και το ειδυλλιακό ξωκλήσι του στην Ακανθού. Τα παιδιά βοήθησαν οι κύριοι Μίκης Σκουτάρης και Ηλίας Πετρίδης , καθώς και η Δ.Σ. Ιλιάδα Πασάτου.
5. Οι έγχρωμες ζυμαροκατασκευές προσελκύουν πάντα την προσοχή των μικρών παιδιών όταν μάλιστα δημιουργούν με σφραγίδες όμορφες ζυμαρένιες εικόνες. Η κ. Αντρούλα Χατζησάββα είχε την ευθύνη της καθοδήγησης των παιδιών.
6. Φυσικά, ζυμαρένιες κατασκευές είχαμε και για ένα παραδοσιακό γλυκό έδεσμα τα τζιερτζελούθκια με υπεύθυνες την κ. Παναγιώτα Χατζησάββα, τη Δήμαρχο, την Ευγενία Πρωτοπαπά και τις κ. Σωτηρούλα και Μάρθα Χατζηγιάννη καθώς και την Ελ. Παπαμιχαήλ. Αφού κατασκεύασαν τα κουλουράκια, τα έψησαν σε νερό και χαρουπόμελο και τα κέρασαν σε μικρούς και μεγάλους.
7. Τα παιδιά έπαιξαν με την καρδιά τους ένα προκλητικό παιχνίδι, με τίτλο «Σπάζω τα τείχη, πάω Ακανθού». Μπροστά από ένα μεταλλικό τέρμα με νετ τοποθετήθηκε ένα μεγάλο πλακάτ με 3 τρύπες και τα παιδιά δοκίμαζαν τις ικανότητές τους να περάσουν την μπάλα κλοτσώντας την από τις τρύπες. Υπεύθυνοι ο αντιδήμαρχος Γιώργος Χατζησάββας και ο Δ.Σ. Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου.
8. Μια ολόκληρη οικογένεια Σάββας, Κυριάκος, Αναστασία και η Δ.Σ. Χρύσω Καρτανά, βοήθησαν τα παιδιά να φυτέψουν ένα παραδοσιακό, Ακανθιώτικο δικό τους φυτό με την υπόσχεση να το φροντίζουν μέχρι τον γυρισμό.
9. Οι κατασκευές πάντα τραβούν την προσχή των παιδιών. Οι δασκάλες Αναστασία και Δώρα Χατζημιχαήλ βοηθούσαν τα παιδιά στο να φτιάξουν καλαίσθητα βραχιολάκια κι άλλα διακοσμητικά που θα ήταν το ενθύμιο της παρουσίας τους εκεί. Παράλληλα η άλλη δασκάλα κ. Χρυστάλλα Αντρέου βοήθησε τα παιδιά να φτιάξουν μια τρισδιάστατη κατασκευή με θέμα «πάω με το ποδήλατό μου στην Ακανθού». Μια συμβολική εικόνα για τον μόνιμο και καθολικό πόθο όλων.
10. Το αντίσκηνο είναι ένα ανοικτό σχολείο που μεταφέρει στα παιδιά στις συνθήκες που κάτω από τις οποίες έζησαν οι παππούδες κι οι γονείς τους μετά τον ξεσπιτωμό τους. Άκουσαν αφηγήσεις, είδαν αντικείμενα εποχής και έκαναν συγκρίσεις με το σήμερα.
11. Ασφαλώς, ο περίπατος με τα γαϊδουράκια παραμένει πάντα μια σημαντική ενασχόληση που την απολαμβάνουν με την καρδιά τους όλα τα παιδιά αφού έκαναν και δύο και τρεις κούρσες αναπολώντας τη ζωή του χωριού που οι γονείς τους, τους περιέγραψαν.
Ευχαριστίες στην Γραμματεία του Δήμου κ. Ελένη Ζαννέττου για την όλη βοήθεια, στον Αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Χατζησάββα και τους Δ.Σ. Ελένη Εγκωμίτη, Κώστα Κωνσταντίνου, Χρύσω Καρτανά και τον σύζυγό της Κυριάκο, και τον κ. Χρ. Παπαφώτη για το στήσιμο και το συγύρισμα του χώρου.